Vilkår og betingelser
Indeks:
Artikkel 1 - Definisjoner
Artikkel 2 - Firmaets identitet
Artikkel 3 - Anvendelsesområde
Artikkel 4 - Tilbudet
Artikkel 5 - Avtalen
Artikkel 6 - Angrerett
Artikkel 7 - Kostnader i tilfelle angrerett
Artikkel 8 - Utelukkelse av angreretten
Artikkel 9 - Prisen
Artikkel 10 - Overholdelse og garanti
Artikkel 11 - Levering og utførelse
Artikkel 12 - Løpende ytelseskontrakt: varighet, oppsigelse og forlengelse
Artikkel 13 - Betaling
Artikkel 14 - Klageprosedyre
Artikkel 15 - Tvister
Artikkel 16 - Ytterligere eller andre vilkår
Artikkel 1 - Definisjoner
Begrepene som brukes i disse generelle vilkårene er definert som følger:
- Avkjølingsperiode: perioden forbrukeren kan benytte seg av sin angrerett;
- Forbruker: den fysiske personen som ikke handler i løpet av et yrke eller en virksomhet og inngår en avtalen med bedriften;
- Dag: kalenderdag;
- Varighetstransaksjon: en avstandskontrakt som gjelder en serie produkter og / eller tjenester, hvis levering og / eller kjøp er spredt i tid;
- Holdbart medium: enhver lagringsenhet som lar forbrukeren eller foretaket lagre informasjon som er gitt til ham personlig, lagres på en måte som muliggjør fremtidig konsultasjon og uendret reproduksjon av informasjonen.
- Angrerett: muligheten for forbrukeren å - innen avkjølingsperioden - velge bort avtalen;
- Modellskjema: modellskjemaet som foretaket stiller til rådighet for forbrukeren og som forbrukeren kan fylle ut når han ønsker å utøve sin angrerett;
- virksomhet: den fysiske eller juridiske personen som tilbyr produkter og / eller tjenester til forbrukere på avstand;
- Avstandskontrakt: en kontrakt som inngås innenfor rammen av et organisert system for virksomheten, med bruk av ett eller flere midler for fjernkommunikasjon
- Teknologi for avstandskommunikasjon: betyr at det kan brukes til å inngå en kontrakt uten at forbrukeren og bedriften møtes samtidig på samme sted.
- Vilkår og betingelser: disse generelle vilkårene for bedriften.
Artikkel 2 - Bedriftens identitet
BricksDirect B.V.
Elskensaker 30
5571 SK Bergeijk
Nederland
Telefonnummer: +31 (0) 497 337145
E-post: info@bricksdirect.com
EURO betalinger:
IBAN: NL20RABO0157845079
BIC: RABONL2U
Ikke-EURO-betalinger:
IBAN: LT243250069022214753
BIC: REVOLT21
Nederlandsk handelskammernummer: 82350078
Nederlandsk MVA-nummer: NL862429523B01
OSS-registreringsnummer: NL862429523B01
Europeisk EORI-nummer: NL862429523
Storbritannias EORI-nummer: GB075264014000
Norsk VOEC-nummer: 2059924
Sveitsisk MVA-nummer: CHE-198017361
Artikkel 3 - Anvendelsesområde
- Disse vilkårene gjelder for alle tilbud fra foretaket og enhver avtale eller bestilling på avstand mellom foretaket og forbrukeren.
- Før avtalsavtalen inngås, vil teksten i disse vilkårene bli gjort tilgjengelig for forbrukeren på en slik måte at den enkelt kan lagres på en holdbar databærer av forbrukeren. Hvis dette ikke med rimelighet er mulig, vil virksomheten før avtalen inngås, indikere at den kan gjennomgås og på forespørsel fra forbrukeren vil bli sendt gratis
- Hvis avtalen inngås elektronisk, til tross for forrige avsnitt og før avtalen inngås, kan teksten i disse vilkårene gjøres tilgjengelig for forbrukeren på elektronisk måte på en slik måte at forbrukeren enkelt kan lagre dem på et slitesterkt medium. Hvis dette ikke med rimelighet er mulig, før avtalen inngås, vil det bli angitt hvor vilkårene ved elektroniske midler kan bli funnet, og at, på forbrukerens forespørsel, elektronisk eller på annen måte vil bli sendt gratis.
- I tillegg til disse vilkårene gjelder spesifikke produkt- eller tjenestevilkår, skal andre og tredje ledd gjelde mutatis mutandis, og forbrukeren kan, i tilfelle motstridende vilkår, alltid basere seg på den gjeldende bestemmelsen som er mest gunstig til ham.
- Når en eller flere bestemmelser i disse vilkårene er ugyldige eller ødelagt helt eller delvis, vil avtalen og resten av disse vilkårene og den aktuelle bestemmelsen erstattes av en bestemmelse som dekker originalen så mye som mulig.
- Situasjoner som ikke er underlagt disse vilkårene, bør vurderes "i ånden" av disse vilkårene.
- Mangel på og tydelighet om tolkningen eller innholdet i e eller flere bestemmelser i våre vilkår og betingelser, må forklares "til ånden" i disse vilkårene.
Artikkel 4 - Tilbudet
- Hvis et tilbud er underlagt en begrenset varighet eller underlagt vilkår, vil dette bli eksplisitt nevnt.
- Tilbudet i nettbutikken er uten forpliktelser. Bedriften har rett til å endre og tilpasse tilbudet.
- Tilbudet inneholder en fullstendig og nøyaktig beskrivelse av produktene / tjenestene som tilbys. Beskrivelsen er tilstrekkelig detaljert til at forbrukeren som mulig vurderer tilbudet riktig. Hvis bedriften bruker illustrasjoner, er dette en reell refleksjon av produktene / tjenestene som tilbys.
- Alle bilder, spesifikasjoner og data i tilbudet er veiledende og kan ikke gi opphav til kompensasjon eller oppløsning av avtalen.
- Hvert tilbud vil inneholde slik informasjon at det er klart for forbrukeren hvilke rettigheter og forpliktelser som er involvert i å akseptere tilbudet. Dette gjelder spesielt:
- prisen inkludert skatt for levering innenfor EU, Liechtenstein, Norge, Storbritannia og Sveits, prisen eksklusive avgifter for levering utenfor EU, Liechtenstein, Norge, Storbritannia og Sveits;
- høyden på eventuelle fraktkostnader;
- måten kontrakten skal inngås på og hvilke handlinger dette vil kreve;
- hvorvidt angreretten gjelder;
- ordningene for betaling, levering og gjennomføring av kontrakten eller bestillingen;
- fristen for å akseptere tilbudet, eller perioden virksomheten garanterer tilbudt pris for;
- satsen for avstandskommunikasjon, hvis kostnadene ved å bruke midlene for avstandskommunikasjon beregnes på et annet grunnlag enn basisavgiften for det kommunikasjonsmiddelet som brukes;
- om avtalen er arkivert etter inngåelsen, og i så fall hvordan forbrukeren kan konsultere den;
- måten forbrukeren kan rette på informasjonen gitt i henhold til avtalen, før avtalen inngås.
- Andre språk, ved siden av nederlandsk, kan en avtale inngås;
- Etiske regler som virksomheten må overholde og instruksjoner der forbrukeren kan finne Code of Conduct digital;
- Minimumsvarigheten av avtalen om en varighetstransaksjon.
Artikkel 5 - Avtaleinngåelse
- Avtalen er underlagt bestemmelsene i nr. 4 i denne artikkelen, inngått på det tidspunkt forbrukeren godtar tilbudet og oppfyller de tilsvarende vilkårene.
- Hvis forbrukeren har akseptert tilbudet elektronisk, bekrefter virksomheten elektronisk mottak av bestillingen uten forsinkelse. Så lenge ordren ikke er bekreftet av foretaket, kan forbrukeren heve eller kansellere avtalen gratis.
- Hvis kontrakten inngås elektronisk, skal foretaket treffe passende tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre elektronisk overføring av data og vil sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrukeren kan betale elektronisk, vil foretaket treffe passende sikkerhetstiltak.
- Bedriften kan innenfor lovbestemte rammer spørre om forbrukerens evne til å oppfylle sine betalingsforpliktelser, samt fakta og faktorer som er viktige for en ansvarlig inngåelse av avtalen. Hvis foretaket på grunnlag av denne undersøkelsen har gode grunner ikke inngår avtalen, har han rett til å nekte en ordre eller be om spesielle vilkår.
- Virksomheten vil legge til følgende informasjon i produktet eller tjenesten, skriftlig eller på en slik måte at forbrukeren kan lagre den på et tilgjengelig holdbart medium:
a. adressen til virksomhetsstedet;
b. vilkårene for og måten forbrukeren kan gjøre bruk av angreretten på, eller en klar uttalelse om utelukkelse av angreretten;
c. informasjon om eksisterende kundeservice og garantier;
d. vilkårene i artikkel 4 avsnitt 3 i disse registrerte dataene, med mindre foretaket allerede har gitt forbrukerne disse dataene før gjennomføringen av kontrakten;
e. kravene for å si opp avtalen hvis avtalen har en varighet på mer enn ett år eller i en ubestemt tid. - I tilfelle en varighetstransaksjon gjelder forrige avsnitt bare den første leveransen.
- Enhver avtale eller bestilling inngås under forutsetning av tilstrekkelig tilgjengelighet av produktene.
Artikkel 6 - Angrerett
Levering av produkter:
- Ved et kjøp har en forbruker muligheten til å oppløse avtalen i 14 dager uten å oppgi noen grunn. Denne perioden begynner dagen etter at alle produkter er mottatt av forbrukeren eller av en representant fra forbrukeren.
- I løpet av refleksjonsperioden skal forbrukeren håndtere produktet og emballasjen med forsiktighet. Han vil bare pakke ut eller bruke produktet i den grad det er nødvendig for å vurdere om han ønsker å beholde produktet. Hvis han utøver sin angrerett, vil han få produktet og hvis det er rimelig mulig - i original stand og emballasje returnert til virksomheten, i samsvar med de rimelige og klare instruksjonene som foretaket gir.
- Hvis forbrukeren ønsker å bruke sin angrerett, er han forpliktet til å gjøre dette kjent for virksomheten innen 14 dager etter mottak av alle produktene. Forbrukeren kan gjøre dette ved hjelp av standardskjemaet. Etter at forbrukeren har uttrykt ønske om å benytte seg av sin angrerett, skal forbrukeren returnere produktet innen 14 dager til foretaket. Forbrukeren må bevise at produktene returneres i tide, for eksempel ved bevis på levering av posten.
- Hvis forbrukeren på slutten av den lovbestemte perioden i nr. 2 og 3 i denne artikkelen ikke har uttrykt at han vil benytte seg av sin angrerett, eller hvis produktet ikke er returnert til foretaket, er salget et faktum .
- Levering av tjenester:
1. Ved levering av tjenester kan forbrukeren si opp kontrakten uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter inngåelse av avtalen.
2. For å utøve sin angrerett, vil forbrukeren informere foretaket i samsvar med rimelige og klare instruksjoner gitt av foretaket.
Artikkel 7 - Kostnader i tilfelle angrerett
- Hvis forbrukeren utøver sin angrerett, er returkostnadene helt for forbrukerens regning.
- Hvis forbrukeren har betalt et beløp, skal foretaket sørge for at innen 14 dager etter at forbrukeren uttrykte at han ville gjøre bruk av sin rett, blir hele beløpet tilbakebetalt til forbrukeren. Forbrukeren må bevise at de leverte varene returneres, for eksempel ved hjelp av bevis på postlevering
Artikkel 8 - Utelukkelse av angreretten
- Virksomheten kan ekskludere forbrukerens angrerett så langt det er fastsatt i nr. 2 og 3 i denne artikkelen. Utelukkelsen av angreretten er bare gyldig dersom foretaket oppgir dette tydelig i tilbudet, i det minste i tide for avtalen.
- Utelukkelse av angreretten er bare mulig for produkter:
a. At bedriften har etablert i samsvar med forbrukerens spesifikasjoner;
b. Det er tydelig personlig.
c. Det kan ikke returneres på grunn av deres art;
d. Som raskt forfaller eller blir absolutt;
e. Prisen som er utsatt for svingninger i det finansielle markedet som foretaket ikke har noen innflytelse på;
f. For enkeltaviser og magasiner;
g. For lyd- og videoopptak og programvare der forbrukeren har brutt forseglingen;
h. Hygieneprodukter som er forseglet og hvem som er forbruker, har brutt forseglingen. - Utelukkelse av angreretten er bare mulig for tjenester:
a. på overnatting, transport, restaurant eller fritid som må gjennomføres på en bestemt dato eller i en gitt periode;
b. tjenester som leveringen med uttrykkelig samtykke fra forbrukeren startet før avkjølingsperioden har utløpt;
c. Spill og lotterier.
Artikkel 9 - Prisen
- I perioden som er nevnt i tilbudet, øker ikke prisene på de tilbudte produktene / tjenestene, bortsett fra prisendringer på grunn av endringer i momssatser.
- I motsetning til forrige avsnitt kan virksomheten tilby produkter hvis priser er utsatt for svingninger i finansmarkedet utenfor foretakets kontroll, med variable priser. Disse svingningene og det faktum at eventuelle priser er variable, vil bli nevnt i tilbudet.
- Prisøkninger innen 3 måneder etter inngåelse av avtalen er kun tillatt hvis de er et resultat av lovbestemte forskrifter eller bestemmelser.
- Prisøkninger skjema 3 måneder etter at kontrakten ble inngått er kun tillatt hvis det er avtalt på forhånd med foretaket og:
a. de er resultatet av lovbestemte forskrifter eller bestemmelser; eller
b. forbrukeren har makt til å si opp kontrakten dagen da prisstigningen trer i kraft. - Prisene som er oppgitt i tilbudet om produkter eller tjenester inkluderer mva for frakt innen EU, Liechtenstein, Norge, Storbritannia og Sveits, prisene som er oppgitt i tilbudet om produkter eller tjenester inkluderer moms for frakt utenfor EU, Liechtenstein, Norge , Storbritannia og Sveits.
- Alle priser er feil forbeholdt. Virksomheten er ikke ansvarlig for feiltrykk. Ved feiltrykk av
- virksomhet er ikke forpliktet til å levere produktet i henhold til feil pris.
Artikkel 10 - Overholdelse og garanti
- Virksomheten garanterer at produktene og / eller tjenestene oppfyller kontrakten, spesifikasjonene angitt i tilbudet, rimelige krav til pålitelighet og / eller brukervennlighet og på datoen for avtaleinngåelse eksisterende lovbestemmelse og / eller myndighet forskrift. Etter avtale oppgir bedriftene også at produktet er egnet til annet enn vanlig bruk.
- En garanti fra foretaket, produsenten eller importøren endrer ikke de juridiske rettighetene og kravene som forbrukeren kan gjøre gjeldende under avtalen med foretaket.
- Eventuelle feil eller leverte feil produkter skal rapporteres skriftlig til foretakene X dager / uker etter levering. Produktet må returneres i original emballasje og i ny tilstand.
- Garantiperioden til bedriften tilsvarer fabrikkgarantiperioden. Virksomheten er ikke ansvarlig for den ultimate egnetheten til produktene for hver enkelt applikasjon av forbrukeren, og heller ikke for noen råd angående bruk eller anvendelse av produktene.
- Garantien gjelder ikke hvis:
- De leverte varene er reparert og / eller modifisert av tredjeparter og / eller forbruker.
- De leverte varene utsettes for uvanlige omstendigheter eller på annen måte behandles uforsiktig eller i strid med instruksjonene fra foretaket og / eller på emballasjen.
- Det dårligere, helt eller delvis, er et resultat av regler som regjeringen har spurt eller vil stille om naturen eller kvaliteten på materialene som brukes.
Artikkel 11 - Leverings- og utførelsesordre
- Virksomheten vil ta størst mulig forsiktighet i mottak og gjennomføring og / eller levering av ordrene og tjenestene.
- Leveringsstedet er adressen som forbrukeren har gitt beskjed til foretaket.
- Aksepterte bestillinger vil bli sendt raskt, men senest 30 dager etter bestillingsmelding, med mindre forbrukeren har gitt tillatelse til at en lengre leveringsperiode overholdes. Hvis levering er forsinket, eller hvis en ordre ikke eller bare delvis gjennomføres, vil forbrukeren motta en melding og har rett til å si opp kontrakten uten bot.
- Alle leveringstider er veiledende. Å overskride en periode gir forbrukerne ingen rett til kompensasjon.
- I tilfelle oppløsning i samsvar med nr. 3 i denne artikkelen, vil foretaket tilbakebetale beløpet som forbrukeren allerede har betalt så snart som mulig, men senest 14 dager etter oppløsning.
- Hvis levering av et bestilt produkt viser seg umulig, vil bedriften forsøke å tilby et erstatningsprodukt. Senest når leveransen er gjort, vil det bli rapportert at en erstatningsartikkel er levert. Ved erstatningsartikler kan angreretten ikke utelukkes. Kostnadene for returforsendelser skal bæres av foretaket.
- Risikoen for skade og / eller tap av produkter hviler på bedriften frem til leveringstidspunktet til forbrukeren, med mindre annet er uttrykkelig avtalt. For å oppfylle leveringsplikten fra foretaket en gang ordren tilbys forbrukeren en gang.
Artikkel 12 - Varighetstransaksjoner: varighet, kansellering og fornyelse
Avbestilling
- Hvis forbrukeren har inngått en kontrakt på ubestemt tid, som strekker seg til vanlig levering av produkter (inkludert strøm), kan han når som helst si opp den i henhold til gjeldende oppsigelsesregler og med maksimalt en måneds varsel.
- Forbrukeren som hadde inngått kontrakt i en bestemt periode, som strekker seg til vanlig levering av produkter (inkludert strøm) eller tjenester, kan når som helst innen utløpet av den faste perioden si opp avtalen i henhold til gjeldende avslutningsregler og til en varsel på en måned.
- Forbrukerne kan, for avtalene nevnt i de foregående avsnittene:
- avslutte og ikke være begrenset til avbestilling en gang eller i en gitt periode;
- avbryte i det minste på samme måte som de blir inngått av ham;
- kansellere til samme oppsigelsestid som foretaket har fastsatt for seg selv.
Fornyelse
- Forbrukeren som hadde inngått kontrakt i en bestemt periode, som strekker seg til vanlig levering av produkter (inkludert strøm) eller tjenester, kan ikke automatisk forlenges eller fornyes i en bestemt periode.
- Til tross for forrige avsnitt kan en avtale inngått for en bestemt periode, som strekker seg til vanlig levering av dags- eller ukeaviser og magasiner, stiltiende fornyes i en bestemt periode på maksimalt tre måneder, dersom forbrukeren har mulighet til å kansellere den utvidede avtalen på slutten av forlengelsen med en varsel på en måned.
- En avtale for en bestemt periode, som strekker seg til vanlig levering av produkter (inkludert strøm) eller tjenester, kan bare forlenges på ubestemt tid dersom forbrukeren når som helst kan kansellere med en varsel på maksimalt en måned og en varsel på maksimalt tre måneder, med en avtale som strekker seg til det vanlige, men mindre enn en gang i måneden, og som leverer dagblader, ukeblader og magasiner.
- En avtale for en bestemt periode, som strekker seg til levering av en prøveversjon eller introduksjon til aviser, ukeblader og magasiner (prøve- eller introduksjonsabonnement) slutter automatisk og vil ikke fortsette automatisk etter prøveperioden eller innledningen.
Varighet
- Avtaler med varighet over mer enn ett år kan kanselleres etter ett år når som helst og med varsel på maksimalt en måned, med mindre rimelighet og rettferdighet er en innvending mot oppsigelsen før avtalt varighet.
Artikkel 13 - Betaling
- Så langt ikke annet er avtalt, må forbrukerne skylde seg innen 7 virkedager etter avkjølingsperioden, eks artikkel 6 nr. 1. I tilfelle avtale om å yte en tjeneste, må beløpene være betalt innen 7 virkedager etter at forbrukeren har mottatt bekreftelsen på avtalen.
- Forbrukeren har plikt til å rapportere unøyaktigheter i betalingsdata som er gitt eller oppgitt uten forsinkelse til foretaket.
- Ved manglende betaling som er underlagt lovbestemte begrensninger, har foretaket rett til å betale rimelige kostnader til forbrukeren.
Artikkel 14 - Klageprosedyre
- Virksomheten har en klageprosedyre og behandler klager ved å fylle ut klageprosedyren.
- Klager på gjennomføringen av kontrakten eller en ordre skal være fullstendig og tydelig beskrevet og sendes til bedriften innen 7 dager etter at forbrukeren har funnet feilene.
- Klager håndteres innen 14 dager fra mottakelsesdatoen. Hvis en klage krever lengre behandlingstid, vil selskapet innen 14 dager svare med en mottaksmelding og en indikasjon når forbrukeren kan forvente et mer detaljert svar.
- Hvis klagen ikke kan løses i felles samråd, oppstår det en tvist som er utsatt for tvisteløsning.
- Med klager som ikke kan løses i felles konsultasjon, har forbrukeren muligheten til å kontakte Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl). Stichting WebwinkelKeur formidler gratis. Hvis det ikke er noen løsning etter meklingen, har forbrukeren muligheten til å sende inn klagen til Stichting GeschilOnline, avgjørelsen fra Stichting GeschilOnline er bindende. Forbrukeren og virksomheten er enig i denne bindende avgjørelsen. Innlevering av en tvist for voldgiften er ikke gratis. Forbrukeren må betale kostnadene ved voldgiften. Videre kan innbyggere som bor i EU bruke den europeiske tvisteløsningsplattformen til å sende inn en klage for å oppnå et utenforrettslig forlik. Denne plattformen er tilgjengelig på http://ec.europa.eu/odr, men vi vil råde deg til å kontakte Stichting WebwinkelKeur først.
- En klage suspenderer ikke bedriften for sine forpliktelser, med mindre foretakene indikerer skriftlig noe annet.
- Hvis forbrukerklagen er velbegrunnet, har bedriften muligheten til å erstatte eller reparere de leverte produktene gratis.
Artikkel 15 - Tvister
- Nederlandsk lov gjelder utelukkende for enhver tvist, avtaler og bestillinger, selv om forbrukeren bor i utlandet.
- Wien-salgskonvensjonen gjelder ikke.
Artikkel 16 - Ytterligere eller andre vilkår
Ytterligere unntak fra disse generelle vilkårene og betingelsene må ikke være til skade for forbrukeren, og de skal registreres skriftlig eller på en slik måte at de kan lagres på en tilgjengelig måte på et holdbart medium av forbrukeren.